Witamy na stronie Gminy Mełgiew!

Rozbudowa drogi gminnej nr 105542L w m. Mełgiew

Rozbudowa drogi gminnej nr 105542L w m. Mełgiew

Flaga Polski oraz godło

Zadanie realizowane w 2024 roku w ramach państwowego funduszu celowego Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg.

Umowa z  Nr 1311 r. w sprawie udzielenia dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg  zawarta w  dniu 11 września 2024 r. pomiędzy Wojewodą Lubelskim – Krzysztofem Komorskim, a Gminą Mełgiew – Magdaleną Wójcik.

    Kwota dofinansowania : 1.132.472,60 zł

    Całkowita wartość inwestycji: 1.887.454,34 zł

Umowa nr 1311 z dnia 11.09.2024 r. w sprawie udzielenia dofinansowania

  • Kwota dofinansowania: 1.132.472.60 zł
  • Całkowita wartość inwestycji: 1.887.454,34 zł
  • Kwota udziału własnego: 754.981,74 zł

Aneks nr 1 z dnia 15.11.2024 r. do umowy nr 1311 z dnia 11.09.2024 r.

  • Kwota dofinansowania:  978.299,00
  • Całkowita wartość inwestycji:  1.630.498,34 zł
  • Kwota udziału własnego: 652.199,34 zł

Droga gminna nr 105542L zlokalizowana jest w miejscowości Mełgiew, gm. Mełgiew (ul. Trzeciakowska).

Przedmiotowy odcinek początkowo przebiega przez obszar rolniczy, niezabudowany, dalej zmieniając swój charakter otoczenia z zabudową jednorodzinną.

Zakres inwestycji obejmuje odcinek drogi o długości 852,94 m z początkiem na połączeniu z drogą powiatową nr 2023L a kończąc na dowiązaniu do istniejącej nawierzchni asfaltowej drogi gminnej.

Jest to droga pełniąca funkcje dojazdową do zabudowań jednorodzinnych i pól uprawnych. Ma charakter lokalny stanowiąc połączenie komunikacyjne pomiędzy drogami powiatowymi nr 2023L Mełgiew- Milejów i nr 2021L Mełgiew-Kajetanówka.

Planowana do realizacji inwestycja polega na doprowadzeniu parametrów drogi do zgodności z wymaganiami technicznymi dla dróg publicznych poprzez budowę nawierzchni drogi gminnej, budowę skrzyżowania z drogą powiatową oraz wykonaniem urządzeń odwadniających. 

Rozwiązania techniczne przyjęte w projekcie zakładają wykonanie drogi o jednojezdniowym przekroju dla ruchu dwukierunkowego o nawierzchni asfaltowej o szerokości 3,5 m i 5,0 m (wlot skrzyżowania i łuku). Projekt uwzględnia wykonanie poboczy z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m i 1,0 m na połączeniu z drogą powiatową.

W ramach inwestycji zaprojektowane zostały urządzenia odwadniające: rów odwadniający  trawiasty , rów chłonny, przepust pod korpusem drogi oraz zjazdami, studnie chłonną oraz przykanaliki.

Projektowane rozwiązania techniczne przyczynią się do skrócenia czasu przejazdu, zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów i negatywnego oddziaływania na środowisko poprzez spadek emisji spalin. Wprowadzenie nowego oznakowania pionowego wpłynie na ograniczenie prędkości na przedmiotowym odcinku drogi.

Nowa nawierzchnia asfaltowa wraz z podbudową, wykonanie poboczy wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu kołowego, pieszego i rowerowego, zwiększenie płynności ruchu oraz poprawę estetyki drogi i otoczenia.

Inwestycja realizowana była na postawie umowy nr ZP.272.54.2024 z dnia 09.07.2024 r. 

11 lipca 2024 roku Wykonawca – PRD Lubartów S.A przejął protokolarnie plac budowy.

W dniu 31.10.2024 r. Wykonawca zgłosił zakończenie prac oraz gotowość do odbioru końcowego.

Dnia 19 listopada 2024 roku został spisany bezusterkowy protokół rzeczowo-finansowy końcowego odbioru robót.

Osiągnięty efekt rzeczowy inwestycji:

Prace realizowane były na odcinku 852,94 m drogi gminnej nr 105542 L z początkowym kilometrażem roboczym 0+000,00 wyznaczonym na przecięciu projektowanej osi z krawędzią drogi powiatowej nr 2023 L i końcowym w km 0+ 852,94 w miejscu dowiązania do istniejącej nawierzchni asfaltowej drogi gminnej.

W wyniku przeprowadzonych prac budowlanych wykonana została jednojezdniowa droga dla ruchu dwukierunkowego o podstawowej szerokości 3,50 m, z poszerzeniem do 5,00 m w km 0+00,00 – km 0+132,18  (wlot skrzyżowania z drogą powiatową) oraz w km 0+459,93- km 0+490,4.

Konstrukcja jezdni:

  • w-wa ścieralna z betonu asfaltowego – 4 cm,
  • w-wa wiążąca z betony asfaltowego – 6 cm,
  • podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej kruszywem – 20 cm,
  • w-wa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem – 30 cm.

Na długości drogi gminnej wykonane zostały pobocza z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m, a na połączeniu z drogą powiatową o szerokości 1,00 m.

Konstrukcja poboczy:

  • mieszkanka niezwiązana kruszywem – 8 cm,
  • podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej kruszywem  – 20 cm,
  • w-wa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem – 30 cm.

Odwodnienie:

W ramach  prac budowlanych wykonane zostały następujące urządzenia odwadniające:

  • rów prawostronny trawiasty o długości 17 m w obszarze skrzyżowania z drogą powiatową, 
  • rów lewostronny trawiasty o długości 412,4 m,
  • rów lewostronny chłonny o długości 44,2 m,
  • rów prawostronny chłonny o długości 111,6 m,
  • przepust pod korpusem wlotu z drogą powiatową nr 2023 L,
  • przepust pod korpusem drogi gminnej o długości 11 m,
  • przepusty pod zjazdami ( 24 szt.) o długości 9,00 m,
  • studnia chłonna o  średnicy DN 1200 o głębokości 4,00 m w km 0+848,90,
  • przykanalik o  średnicy DN 200, długości 3,50 m.

W ramach prac wykończeniowych zostało wykonane plantowanie terenów zielonych z dowiązaniem wysokościowym elementów drogi do przyległych terenów, humusowanie i obsianie trawą.

Dodatkowo została wprowadzona pionowa i pozioma organizacja ruchu.

Prace ziemne:

Podbudowa:

Poszerzenia:

Odwodnienie:

Nawierzchnia:

Organizacja ruchu:

Tablica informacyjna:

Efekt końcowy:

realizacja: ibif.pl

Skip to content