Deklaracja dostępności
Gmina Mełgiew zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.melgiew.pl lub www.mełgiew.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2014-01-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2014-01-01
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-31
- Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2021-10-14
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osobą kontaktową jest Maciej Opaliński, adres e-mail: informatyk@melgiew.pl, telefon: (81) 460-57-21 w godzinach pracy urzędu lub główny adres e-mail urzędu melgiew@melgiew.pl
Informacja zwrotna
Na podstawie Art.18.(1-6):
- Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
- Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
- Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
- Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
- Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
Na podstawie Art.18.7:
- W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
- Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złozyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
Dostępność cyfrowa
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa Gminy Mełgiew jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego;
- Brak możliwości wysłania formularza z pominięciem przycisku „Wyślij”;
- Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje;
- Brak podświetlanych linków;
- Filmy umieszczone w serwisie nie mają dołączonych napisów dla osób niesłyszących;
- Brak możliwości odsłuchania treści strony;
- Zamieszczone na stronie pliki PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.
Dostępne udogodnienia:
- Powiększanie czcionki na stronie;
- Strona internetowa posiada specjalnie przygotowaną wersję (pod adresem internetowym https://melgiew.pl/2-al-aktualnosci.html?kontrast=2 lub za pomocą ikony dostępności) spełniającą wymagania dostępności;
- Kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA;
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
- Wejście do budynku od ulicy Partyzanckiej, nie zabezpieczone bramką;
- Drzwi do budynku wymagają otwierania samodzielnie, nieautomatyczne.
Dostępność pochylni:
- Przed budynkiem znajduje się podjazd z barierkami dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i innych osób niekorzystających ze schodów.
Dostosowanie korytarzy:
- W budynku znajdują się korytarze o szerokości od 150 cm;
- Dostęp do pokoi bez progów, możliwy jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Dostosowanie wind:
- W budynku znajduje się winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych z dostępnością do każdego poziomu (parter, piętro I, piętro II).
Dostępność platform:
- W budynku brak platform przyschodowych.
Dostępność informacji głosowych:
- Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność pętli indukcyjnych:
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów:
- Wyznaczone jedno miejsce dla niepełnosprawnych na parkingu przed budynkiem urzędu.
Prawo wstępu z psem asystującym:
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego:
- Brak dostępności tłumacza migowego.
Dostępność obsługi klienta:
- Domofon na parterze umożliwiający kontakt z pracownikiem Sekretariatu;
- Na parterze urzędu gminy znajduje się Kancelaria – Biuro Podawcze; Pracownik przebywający w Kancelarii pomaga każdej osobie, a jeżeli jest taka potrzeba, sprowadza na parter właściwego pracownika z innego działu oraz udostępnia windę.