Rozbudowa drogi gminnej nr 105541L w m. Mełgiew ul. Ogrodowa – etap I
Zadanie jednoroczne realizowane w 2025 roku w ramach dofinansowania ze środków Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg.
Umowa nr 2910 z dnia 18.09.2025 r. w sprawie udzielenia dofinansowania.
- Kwota dofinansowania: 417 222,92 zł
- Całkowita wartość inwestycji: 596 032,75 zł
- Kwota udziału własnego: 178 809,83 zł
Planowany do rozbudowy odcinek drogi gminnej nr 105541 L ul. Ogrodowa o długości 230 mb rozpoczyna się na wlocie skrzyżowania z ul. Handlową (DG 105543L) i kończy się za obszarem włączenia drogi wewnętrznej na dz. ew. nr 641.
Planowana do realizacji inwestycja polega na:
- Rozbudowie drogi poprzez budowę nowej konstrukcji jezdni i wykonanie poboczy,
- Budowie nowych zjazdów zwykłych i przebudowie istniejących,
- Usunięciu kolizji z siecią eN,
- Usunięciu kolizji z siecią telekomunikacyjną,
- Przebudowie oświetlenia drogowego,
- Budowie kanału technologicznego,
- Urządzeniu terenów zielonych,
- Wykonaniu oznakowania i montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wykonanie nowej warstwy wiążącej i ścieralnej pozwoli na zabezpieczenie przed degradacją warstwy konstrukcyjnej znajdującej się poniżej. Nowo wykonana nawierzchnia posiada wysokiej jakości parametry szorstkości, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi. Poprawie ulegnie również trwałość infrastruktury dzięki zwiększonej odporności na koleinowanie, spękanie i warunki atmosferyczne. Wzrośnie również wytrzymałość na silne chwilowe obciążenie ewentualnym ruchem ciężarowym. Nawierzchnia oraz warstwa konstrukcyjna zostaną odpowiednio wyprofilowane do wymaganych spadków i rzędnych w przedziale od 2 %. Rozwiązania techniczne przyjęte w projekcie, polegające na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni o szerokości 3,5 m i 5,0 m (mijanka) wzmocnieniu konstrukcji jezdni, odwodnieniu i ujednoliceniu spadków poprzecznych przyczynią się do zwiększenia nośności przebudowanej drogi, dostosowania jej do kategorii KR-2, skrócenia czasu przejazdu, zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów i negatywnego oddziaływania na środowisko poprzez spadek emisji spalin. Wprowadzenie nowego oznakowania pionowego wpłynie na ograniczenie prędkości na przedmiotowym odcinku drogi.
Nowa nawierzchnia asfaltowa wraz z podbudową, wykonanie poboczy, wpłynie na bezpieczeństwa ruchu kołowego, pieszego i rowerowego, zwiększenie płynności ruchu oraz poprawę estetyki drogi i otoczenia.
POSZERZENIA I PRACE ZIEMNE:
PODBUDOWA:
TABLICA:








